Feed on
Comments

Monthly Archive for december, 2009

BJARNE KALENDER “LÃ…GE” nr. 24
Jeg beklager dybt at denne historie kommer lidt for tidligt, og jeg beklager endnu mere at jeg ikke kan bringe billeder.
Årsagen er at min computer brød sammen i går. Jeg fik klaret at skrive ved hjælp af min notebook, men kunne ikke sætte billeder ind (som ellers var væsentlige i mine [...]

23. dec. 1983 - Med tog i Bangla Desh

BJARNES KALENDER “LÃ…GE” nr. 23
Jeg havde forladt Dacca om aftenen, og jeg havde tilsyneladende en kupé med tilhørende toilet helt for mig selv. Til gengæld var toget indrettet så der ikke var nogen gennemgang til de andre vogne eller blot til de andre kupéer. Man kunne således ikke komme til andre dele af toget uden [...]

1983 Rundt om Jorden

BJARNES KALENDER “LÃ…GE” nr. 22
I 1983 foretog jeg min første jordomrejse. Den varede en måned og gik over Bahrain, Perth i Australien, Tahiti og et par steder i USA.
Jeg måtte bagefter sande, at selv om jeg så mange interessante ting, så var de meget forskelligartede steder og den forholdsvis korte rejsetid ikke nogen specielt god [...]

BJARNES KALENDER “LÃ…GE” nr. 21
I sommeren 1983 var jeg - lige som året før - på to rejser. én med min kæreste og derefter en jordomrejse på egen hånd. Denne gang nåede jeg dog at komme hjem til Danmark ind imellem de to rejser.
Turen sammen med min kæreste startede med en science fiction konference i [...]

BJARNES KALENDER “LÃ…GE” nr. 20
Når jeg bliver spurgt om mine favoritlande plejer jeg altid at nævne New Zealand som ét af dem. Jeg har mange gode minder derfra, men min allerførste ankomst dertil var nu mindeværdig på en lidt anden måde.

Det var næsten midnat, og på grund af den sene flyankomst havde jeg for en [...]

BJARNES KALENDER “LÃ…GE” nr, 19

Meget meget sent ankommer bussen til Alice Springs.

Og jer er træt, frygtelig træt, og ikke helt rask…
Jeg venter til alle de andre passagerer har fÃ¥et deres bagage, sÃ¥ ser jeg hvad der er tilbage, og bliver pludselig helt rædselsslagen…
Hvor er min taske? Hvorfor er den her ikke? Det eneste jeg kunne [...]

BJARNES KALENDER  “LÃ…GE” nr. 18

Efter at have besøgt Israel skulle min kæreste hjem - og jeg skulle til Australien.
Jeg havde en flybillet fra Frankfurt, så vi fulgtes ad et godt stykke af vejen.
Hele 9 dage i træk tilbragte jeg i transportmidler uden at kunne slænge mig i noget der bare mindede om en [...]

BJARNES KALENDER “LÃ…GE” nr. 17

Vi var nær aldrig kommet til Jeriko, hvis det ikke lige pludselig var gået op for mig, at vi allerede var kørt forbi. Buschaufføren havde ellers lovet at sætte os af i byen, men havde åbenbart glemt det, så vi måtte vade et par kilometer tilbage til byen og fandt [...]

BJARNES KALENDER “LÃ…GE” nr. 16
Da jeg gik i land i Yokohama…

måtte jeg sige farvel til Roswitha. Hun blev hentet af en veninde hun skulle besøge, og jeg så hende aldrig mere.
Japan virkede lidt overvældende på mig. Alle de mange mennesker og alle de underlige skilte og bannere, som jeg overhovedet ikke kunne forstå.

Den første [...]

BJARNES KALENDER “LÃ…GE” nr. 15
Min hidtil længste rejse, som udelukkende bevægede sig over landjorden, gik til Japan. Med tog til Moskva, og så en uge med den transibiriske til havnebyen Nakhodka, hvorfra jeg sejlede til Japan.
Undervejs have jeg mødt en ung tysk pige, Roswitha. Hun var kun 17 år, og rejste – som jeg [...]