Feed on
Posts
Comments

Monthly Archive for juni, 2009

Jeg har tidligere skrevet at jeg vaklede mellem Trondheim og Malta i juli. Det endte med at blive begge dele og lidt mere..
I Norge er jeg først og fremmest fast besluttet på at ville se Geiragerfjorden og området der omkring. Når jeg vender tilbage en uge senere kan jeg forhåbentlige lige nå at se Caroline [...]

Rejseplaner

Som jeg vist tidligere har nævnt rejser jeg sammen med min søster til Kina i tre uger. Vi starter i Hongkong (jeg mangler at besøge Macao), men ellers er hovedmålene Yunnan-provinsen, Xian og ikke mindst en togtur op til Lhasa.
Desuden har jeg planer om en smuttur i juli måned. Jeg vakler imellem en tur til [...]

Lidt rejsestatistik

Lige i øjeblikket er jeg igang med at lave en større statistik over al min rejseaktiviet, baseret på de noter jeg har. Det er mest for min egen fornøjelses skyld, men jeg skal da gerne offentliggøre lidt detaljer på et tidspunkt.
Men med hensyn til min seneste rejse, kan jeg lige nævne, at jeg noterede mig [...]

Billedere fra Kosice og Prag

Jeg har sådan ikke så meget at fortælle om de sidste dage på min rejse. Fra Lviv i Ukraine tog jeg med toget til Kosice som er den næststørste by i Slovakiet. At jeg lige præcis valgte at tage en overnatning der, skyldtes simpelthen at jeg tidligere kun har besøgt en enkelt by i Slovakiet, [...]

Jeg valgte for nemheds skyld at flyve fra Georgien til Ukraine, og Kiev var den eneste by jeg kunne flyve direkte til.
Desværre begik jeg lidt af en dumhed ved ankomsten. Jeg ville gerne så hurigt som muligt til Krim-halvøen, men havde af økonomiske årsager udsat afrejsen fra Tbilisi en dag, og reelt blev jeg forsinket [...]

Armenien og Artsakh

Jeg synes på alle måder at Armenien er et spændende land at rejse i.
Her et par billeder fra hovedstaden Yerevan:

Jeg valgte at tage på en lokal 3-dags udflugt som bragte mig lidt omkring i landskabet så jeg bl.a. kunne se nogle af de gamle klostre:

Her Khor Virap, hvor en senere helgenkåret person sad indespærret i [...]

Read Full Post »

Allerede inden jeg tog afsted midt i april havde jeg hørt om demonstrationerne mod den georgiske præsident, og da jeg ankom til landet havde de efterhånden stået på i en måned. Men selv om jeg oplevede demonstrationerne på allernærmeste hold virkede det ikke skræmmende, bare som noget der blev ved dag efter dag uden egentlig [...]

Vejen til Irak

Efter at have sejlet fra Sochi i Rusland gik jeg i land i den tyrkiske by Trabzon sent om aftenen og fandt et billigt hotel. Dagen efter fortsatte jeg til Erzurum:

Dernæst videre til den kurdiske by Diyarbakir, der er omgivet af en 6 km lang bymur:

Herfra kunne man få sig et kig ud over Tigrisfloden:

I [...]

Om at rejse i Rusland.

Vel hjemme igen og efter at have nydt det gode vejr i et par dage påbegynder jeg nu min lovede beretning med billeder og kommentarer fra min sidste rejse.
Det var første gang jeg prøvede at rejse i Rusland uden at have alle hotelovernatninger og togbilletter bestilt på forhånd, og det var faktisk nemmere end jeg [...]