Feed on
Comments

Monthly Archive for oktober, 2008

Endelig heldig…

Her er vi nu pÃ¥ vej ud pÃ¥ den sidste oplevelsestur inden hjemrejsen…
Vi går ud til et sted hvor der en fremragende udsigt over et stort åbent område..

Sharon og Claire har som sædvanlig de store linser fremme, mens Mark og Lourdes tager det mere afslappet.
Fra platformen kunne vi bl.a. på lang afstand se sitatungaer (en [...]

Read Full Post »

Efter 18 timer i åben båd og kun lige et par timer til at blive vasket og få lidt morgenmad, startede jagten på gorillaerne. Vi måtte kun besøge dem tre af gangen og jeg var ved lodtrækning kommet i den første gruppe sammen med Sharon og Claire.

Vi skulle køre de første halvanden time og derefter [...]

Efter at vi havde tilbragt en hel dag i ludthavnen uden at komme afsted, stod det nu helt klart at hvis vi ikke komme afsted tidligt næste morgen have vi ingen chance for at nå frem til gorillaerne. Spyros turde ikke tage chancen.  Når vi kom tilbage til Paris skulle han direkte videre til et [...]

Read Full Post »

Vi nÃ¥ede alle at kommen med flyet til Brazzaville, men da vi ankom mÃ¥tte vi vente i timevis uden helt at forstÃ¥ hvorfor.  Først senere forstod vi, at det var fordi det hotel vi havde reserveret var blevet optaget af landets præsident. Og sÃ¥ mÃ¥tte vi jo skaffe reservation til at andet hotel…
Vi blev installeret [...]

Med tog i Afrika..

Vi skulle egentlig have været til Ækvatirial Guinea et par dage, men grundet  problematiske forhold i landet og umulige visumbetingelser, blev det i stedet til en tur ind i det centrale Gabon, nærmere bestemt til Lope National Park. Flyve dertil kunne vi kun i dagslys og vores ankomst til Libreville fra Sao Tomé var for [...]

Read Full Post »

Vi var kun tre dage på Sao Tomé (hvilket jeg synes er alt for lidt) og efter enkelt overnatning gik turen rundt omkring på øen bl.a til en kaffeplantage.

Det regnede helt godt den dag så vi fik ikke set så meget til selve plantagen. De praler selv af at lave verdens bedste kaffe. Dette kan [...]

Så kom dagen, hvor vi skulle forlade Gabon for at tage videre til den lille østat Sao Tomé og Principe. Turen gik først med chartret fly til Libreville. Her ventede vi stille og roligt i lufthavnen, fik lidt og spise og hen ad vejen gik vi over for at checke ind. Nogle var lidt længere [...]

Read Full Post »

Loango National Park i Gabon består for en stor del af skov- og sumpområder, men der er dog noget savanne. Dette er imidlertid først blevet dannet i forbindelse med den sidste istid. Der har derfor ikke nået at udvikle sig dyr som er tilpasset savannen, på samme måde som det er tilfældet i Østafrika. Foruden [...]